Face-to-Face, Online or Hybrid, Which Model is Preferred by University Students And Why?
Publication Year: 2023
Başlık | Açıklama | Tarih | |
---|---|---|---|
12 Adımda onlineDeu Kılavuzu | 12 Adımda onlineDeu Kılavuzu | Eylül 2023 | |
Ders Bilgi Paketinin Sakai ÖYS’ye Eklenmesi | Bu kılavuzda Sakai ÖYS’de bir ders sayfasına ders bilgi paketinin eklenmesi adımları gösterilmiştir. | Şubat 2023 | |
Canlı Ders İzinleri | Canlı Ders aracında izleyici izinleri ile ilgili işlemleri ele alan belgeyi içerir. | Şubat 2023 | |
Eğitmenler için BigBlueButton Sunum Ekranı Ayarları | Bu form, BigBlueButton sanal sınıf uygulamasının kullanımında eğitmenlere yol göstermek için hazırlanmıştır. | Ekim 2022 | |
Çevrimiçi derste navigasyon nasıl sağlanır? | Bu çalışmada çevrimiçi bir derste navigasyonu sağlamak için bazı stratejilere yer verilmiştir. | Şubat 2022 | |
Post-Pandemic Education: Hybrid and Blended Learning Models | Post-Pandemic Education: Hybrid and Blended Learning Models © 2021 by DEUZEM is licensed under CC BY-SA 4.0 This guideline includes the basic terms about distance education and hybrid or blended learning model suggestions that can be used for the post-pandemic period. |
Ocak 2022 | |
Teknoloji Kullanımını Destekleyen Öğretim Stratejileri | Eğitmenlere yönelik hazırlanan bu çalışmada, öğretim sürecinde kullanılabilecek teknoloji kullanımını destekleyen bazı öğretim stratejilerine yer verilmiştir. | Kasım 2021 | |
Uzaktan ve Harmanlanmış Derslerde Ders Tasarım Adımları | Bu çalışmada uzaktan veya harmanlanmış olarak yürütülecek derslerde, ders planı hazırlama aşamasında eğitmenler tarafından dikkate alınması gereken işlem adımlarına yer verilmiştir. | Kasım 2021 | |
Dijital Okur-Yazarlık Geliştirme Eğitimleri | Bu çalışmada eğitmenlerimizin dijital okur-yazarlık becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli program ve uygulamalara yer verilmiştir. | Ekim 2021 | |
Çevrimiçi Ders Kalitesini Değerlendirme Formu | Bu form, Dokuz Eylül Üniversitesi birimlerinin çevrimiçi ders kalitesini belirleme ve değerlendirme sürecinde birimlere yol göstermesi için hazırlanmıştır. | Eylül 2021 | |
Pandemi Sonrası Eğitim: Hibrit ve Harmanlanmış Öğrenme Modelleri | Bu çalışmada uzaktan eğitimdeki temel kavramlar ile pandemi sonrasında kullanılabilecek hibrit ve harmanlanmış öğrenme modellerine yer verilmiştir. | Eylül 2021 | |
Çevrim İçi Ortamlarda Görgü Kuralları (Netiquette) | Bu çalışmada çevrimiçi ortamlarda dikkat edilmesi gereken görgü ve iletişim kurallarına yer verilmiştir. | Temmuz 2021 | |
Etkili bir e-posta (e-mail) nasıl yazılır? | Bu çalışmada etkili bir e-posta oluşturma ve yazma sürecinde dikkat edilecek etmenlere (alıcı, hitap, mesaj içeriği ve mesajı sonlandırma) ve öneri bilgilere yer verilmiştir. | Temmuz 2021 | |
Üretken Bir Öğrenme İçin 8 Öğretim Stratejisi | Bu çalışmada üretken öğrenme kavramı ile derslerde anlamlı performans oluşturabilecek üretken öğrenme stratejilerine yer verilmiştir. | Haziran 2021 | |
İntihal ve İntihalden Kaçınma Yöntemleri | Bu çalışmada intihalin ne olduğu ve çalışmalarımızda (ödev, proje vb.) intihalden kaçınabilmek için dikkat edilebilecek bazı önerilerilerle faydalı kaynaklara yer verilmiştir. | Mayıs 2021 | |
Metin Hazırlama Sürecinde Kullanılabilecek İngilizce Uygulamalar | Bu çalışmada İngilizce metin hazırlama sürecinde kullanılabilecek bazı uygulamalara ilişkin bilgiler sunulmuştur. | Nisan 2021 | |
Erişilebilir PowerPoint Sunumları Hazırlamak İçin İpuçları | Bu çalışmada erişilebilir PowerPoint sunumları hazırlamak için, öğretim elemanlarına bazı öneriler sunulmuştur. | Nisan 2021 | |
Grup Çalışmalarında İçsel Motivasyon ve Yaratıcılık | Bu çalışmada çevrimiçi grup çalışmalarında içsel motivasyonun yaratıcılık ve etkileşim ile ilişkisine yer verilmiştir. | Nisan 2021 | |
Uzaktan Eğitimi Tüm Öğrenciler İçin Erişilebilir Kılmanın 7 Yolu | Bu çalışmada uzaktan eğitimi tüm öğrenciler için erişilebilir kılabilecek önerilere yer verilmiştir. | Mart 2021 | |
Eğitsel Videolarda Etkililiği Artırmanın Yolları | Bu çalışmada eğitsel videolarda etkililiği artırabilecek araştırma tabanlı ilkelere yer verilmiştir. | Mart 2021 | |
Akademisyen Webinarı – Kurumsal Akademik Dürüstlük Kültürü Geliştirme | Bu çalışma DEUZEM tarafından düzenlenen Akademisyen Webinar programında, Doç. Dr. S. Razı tarafından hazırlanan “Kurumsal Akademik Dürüstlük Kültürü Geliştirme” başlıklı çalışmanın ürünüdür. | Kasım 2020 | |
Etkili Sunum Hazırlama Teknikleri | Bu çalışma DEUZEM tarafından düzenlenen Öğrenci Webinar programında, Prof.Dr. Işıl K. Yurdakul tarafından hazırlanıp sunulan “Etkili Sunum Hazırlama Teknikleri” başlıklı çalışmanın ürünüdür. | Kasım 2020 | |
Öğrenci Webinarı – Bunun İntihal Olduğunu Bilmiyordum! | Bu çalışma DEUZEM tarafından düzenlenen Öğrenci Webinar programında, Doç.Dr. Salim Razı tarafından hazırlanıp sunulan “Bunun İntihal Olduğunu Bilmiyordum” başlıklı çalışmanın ürünüdür. | Kasım 2020 | |
onlineDEU Öğretim Elemanı Kılavuzu (Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Öneriler) | Öğretim elemanlarına yönelik hazırlanan bu çalışmada, çevrimiçi ders tasarımı, akademik dürüstlük, etkileşime dayalı yöntem ve teknikler, web 2.0 araçları, eğitsel video kullanımı ve özel gereksinimli öğrenciler için uygulama önerilerine yer verilmiştir. | Ekim 2020 | |
2020-2021 Güz Dönemi “Uzaktan Öğreniyorum” Öğrenci El Rehberi | Öğrencilere yönelik hazırlanan bu çalışmada onlineDEU’ya giriş yapma, uzaktan öğrenme sürecinde etik, destek konularında bilgi ve önerilere, ayrıca özel gereksinimli öğrencilere yönelik hatırlatmalara yer verilmiştir. | Ekim 2020 | |
12 Adımda onlineDEU Kılavuzu | Öğrencilere yönelik hazırlanan bu çalışmada onlineDEU’ya giriş yapma, onlineDEU’da dersleri görüntüleme, ders izlencesi, takvim, kaynaklar, ödevler, kısa sınav ve testler, ders içerikleri, canlı ders ve forum/sohbet odası araçlarını kullanmaya yönelik bilgilere yer verilmiştir. | Ekim 2020 | |
Eğiticilerin Eğitimi e-Kitap | Bu çalışmada DEU Rektörlüğü desteğiyle, DEUZEM, Akademi-DE ve DEU Kalite Koordinatörlüğü işbirliği ile düzenlenen “Eğiticilerin Eğitimi” programına katılan öğretim üyeleri ve personellerin özellikleri ile program içeriğine ilişkin görüşlerine yer verilmiştir. | Eylül 2020 | |
Öğrenci Kılavuzu | Öğrencilere yönelik hazırlanan bu çalışmada onlineDEU kullanımı sırasında yaşabilecek aksaklıklara ve çözüm yollarına yer verilmiştir. | Nisan 2020 | |
Eğitmen Kılavuzu | Öğretim elemanlarına yönelik hazırlanan bu çalışmada onlineDEU kullanımı sırasında yaşanabilecek olası aksaklıklara ve çözüm önerilerine yer verilmiştir. | Nisan 2020 |
Publication Year: 2023
Publication Year: 2021
Publication Year: 2020
Publication Year: 2024
Publication Year: 2024
Publication Year: 2024
Publication Year: 2024
Publication Year: 2022
Publication Year: 2022
Publication Year: 2022
Publication Year: 2019
Publication Year: 2019
Publication Year: 2019
Publication Year: 2018
Publication Year: 2024
Publication Year: 2022
Publication Year: 2019
Publication Year: 2019
Publication Year: 2019