Page 19 - ogretimelemanikilavuzu
P. 19

ENGEL TÜRLERİNE GÖRE ERİŞİLEBİLİR DERS VE SINAV UYGULAMALARI
Görme Yetersizliği
Ø Ders anlatımı sırasında kullanılan sunuların/slaytların erişilebilir formatlarda düzenlenmiş dokümanları ders öncesi öğrenciye iletilir.
ØDers anlatımı sırasında kullanılan sunularda görsel içerikler için sesli betimleme yapılır.
Ø Ders sırasında ve ders dışında yapılan bilgilendirme ve duyuruların, sesli olarak ya da ses dosyası halinde yapılması sağlanır.
Ø Ders esnasında kullanılan sunu içeriklerinin, az gören öğrenciler için yeterli büyüklükte olması sağlanır.
Ø İhtiyaç ve talep durumunda ödevlerin ses dosyası halinde sunulmasına izin verilir.
Ø Ödevlerde, yazım ve imla kurallarının değerlendirilmesinde daha toleranslı olunması önerilir.
Ø Ödev teslimi ve sınav uygulamalarında ek süre verilir.
Ø Sınav materyalleri erişilebilir formatlarda hazırlanır.
İşitme Yetersizliği
ØÖğrencinin işitme kaybı düzeyi ve ihtiyaçları doğrultusunda dersin erişilebilirliği için uygun yöntem veya yöntemler belirlenir.
Ø Öğrencinin işitme yetersizliği düzeyine göre ihtiyaç halinde, ders anlatımı sırasında kullanılan sunuların/slaytların erişilebilir formatlarda düzenlenmiş dokümanları ders öncesi öğrenciye iletilir.
Ø Bazı işitme yetersizliği durumlarında kişinin gelişim düzeyine bağlı olarak kelime dağarcığı ve anlamsal ilişki kurabilme yeteneği farklılık gösterebilir. Bu durumlarda ders dokümanlarının, ödevlerin ve sınav sorularının açık ve anlaşılır olmasına özen gösterilir.





















































































   17   18   19   20   21