Page 21 - ogretimelemanikilavuzu
P. 21

katkısı olmayan detaylardan arındırılması, sorumlu olduğu ders konularının
sınırlandırılması sağlanır.
Ø Öğrencinin dersi tekrar izleyebilmesi için dersin kaydına ulaşması sağlanır.
Ø Öğrencinin dersi takip etme ve anlamada yaşadığı güçlüklerin belirlenmesi
için öğrencinin, gerektiğinde ailesi ile ilişki kurularak takibine özen gösterilir.
Ø Sosyal etkileşimde sınırlılıklar yaşayan Otizm spektrum bozuklukları tanılı öğrenciler, sözlü sunum gibi anlatım gerektiren sorumluluklardan kaçınabilmektedir. Bu öğrenciler için sözlü anlatım içeren sorumluluklara alternatif olabilecek ve kendilerini daha rahat ifade edebilecekleri yazılı
ödevler verilir.
Ø Ödev teslimi ve sınav uygulamalarında ek süre verilir.
Ø Sınav materyalleri erişilebilir formatlarda hazırlanır.
Konuşma Yetersizliği
Ø Konuşma yetersizliği olan öğrencilere, sözlü ödevlerin yerine yazılı ödevlerin verilmesi tavsiye edilir.
Ortopedik Yetersizlik
Ø Kas hastalıkları olan ve el kullanımı ile ilgili güçlük yaşayan öğrencilere ödev teslimi ve sınav uygulamalarında ek süre verilir.
* **
Erişilebilirlik uygulamalarına ilişkin detaylı bilgi için Engelsiz Dokuz Eylül Koordinatörlüğü ile iletişime geçebilirsiniz.
Bu rehber,
Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü desteğiyle, 2020-2021 Güz döneminde Öğretim Elemanlarımız için Prof. Dr. Bahar BARAN editörlüğünde DEUZEM tarafından hazırlanmıştır. Bu rehberin hazırlanmasında katkıda bulunan Buca Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Diğdem M. SİYEZ, Doç. Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN, Doç. Dr. Aybüke PABUÇCU AKIŞ, Dr. Öğr. Üyesi Zekiye ÖZGÜR, Dr. Arş. Gör. Yasemin KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ ve Engelsiz Dokuz Eylül Koordinatörlüğüne teşekkür ederiz.


















































































   18   19   20   21   22