Page 20 - ogretimelemanikilavuzu
P. 20
Ø Total işitme kaybı olan öğrenciler için ya da işitme cihazıyla ders takibinin yapılamadığı durumlarda ders dokümanlarının öğrenciye iletilmesi sağlanır. Ders dokümanlarının, anlaşılır ve sade bir dille hazırlanmasına özen gösterilmelidir.
Ø Dersin kaydedilerek ders anlatımının metin haline dönüştürülmesi ya da ders videosu için alt yazı oluşturularak öğrenciye iletilmesi sağlanır.
Ø Mekandaki iç-dış seslere bağlı arka plan gürültüsünün engellenmesine özen gösterilir.
Ø Öğrencinin dudak okuyarak dersi takip edebilmesi için ihtiyaç duyulması halinde öğretim elemanının görüntüsünün ekranda yer alması sağlanır. Çok hızlı olmayan bir anlatım, dudak okumayı kolaylaştıracaktır.
Ø Ders esnasında ve ders dışında bilgilendirme ve duyuruların yazılı olarak yapılması sağlanır.
Ø Ödev teslimi ve sınav uygulamalarında ek süre verilir.
Ø Sınav materyalleri erişilebilir formatlarda hazırlanır.
Otizm Spektrum Bozuklukları, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, Öğrenme Güçlüğü, Duygusal Davranışsal Bozukluklar
Ø Ders anlatımı sırasında kullanılan sunuların/slaytların erişilebilir formatlarda düzenlenmiş dokümanları ders öncesi öğrenciye iletilir.
Ø Ders notları, ödevler ve sınav soruları içeriklerinin açık ve anlaşılır olmasına özen gösterilir.
Ø Planlama becerilerinde sorun yaşayan öğrenciler için ders kapsamında, öğretim elemanının beklentileri, ödev teslimi ve sınav tarihleri, açık ve net bir şekilde öğrenciye sunulmalıdır.
Ø Metin büyüklüğü fazla olan ödev ve sınav sorularında, okuma ve okuduğunu anlama sorunları yaşayan öğrenciler için ilgili metin, bölümlere ayrılarak öğrenciye sunulmalıdır.
Ø Öğrencinin okuma yükünün azaltılması amacıyla ders notlarının bilimsel ve eğitsel özelliklerinin yeterli düzeyde olmasına dikkat edilerek, öğrenmeye
19