Page 4 - egiticininegitimiekitap
P. 4

ÖNSÖZSon yıllarda, öğretim daha öğrenci merkezli ve teknoloji destekli yapıl- maya başlanmış ve animasyonlar, sosyal medya araçları, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, simülasyonlar veya online değerlendirme araçları eğitimde daha sık kullanılmaya başlanmıştır. Ancak, ülkemizde Mart 2020 sonrasında, Covid-19 pandemisi tüm yaşantımızda radikal değişi- klere neden olmuştur. Yüzyüze eğitim süreçlerinin aksamasıyla birlikte, özellikle öğrenme ve öğretme süreçlerinin acil ve hızlı bir şekilde teknoloji tabanlı ortamlara uyarlanması gerekmiştir. Sürecin başarılı olabilmesi için, geleneksel eğitimin olduğu gibi uzaktan eğitime aktarıl- ması yerine, öğretim elemanlarının öğrenme kazanımlarını değiştirerek uzaktan eğitime uygun öğretim yöntemlerini ve değerlendirme araçlarını kullanarak derslerini yeniden tasarlaması önemli olmuştur.Uzaktan eğitimde öğretmen, öğrenci ve ders içeriğinin farklı mekânlar- da bulunması sebebiyle oluşan pedagojik uzaklığı giderebilmek ama- cıyla üniversitemizde öğrenme ve öğretme süreçlerini yönetebilmek amacıyla onlineDEU öğrenme yönetim sistemi kullanılmaktadır. Üniver- sitemiz öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ile ilgili mesleki gelişimle- rine katkıda bulunabilmek için, DEÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araş- tırma Merkezi, Kalite Koordinatörlüğü ve AKADEMİDE işbirliği ile “Eğiti- cilerin eğitimi” programı düzenlenmiştir. Üniversitemiz karar verici ve uygulayıcı konumda bulunan değerli öğretim üyelerinin ve personelimi- zin katıldığı eğitimlerde, onlineDEU öğrenme yönetim sistemi, uzaktan eğitim süreçlerinde kalite güvencesinin sağlanması ve uzaktan eğitim süreçlerinde öğrenci ve içerik tasarımı ile ilgili eğitim verilmiştir. Bu rapor, “Eğiticilerin eğitimi” programına katılan ve değerlendiren öğre- tim elemanı ve personelimizin programla ilgili görüşlerini içermektedir.Prof.Dr. Bahar BARAN


































































































   2   3   4   5   6