Page 7 - ogrenimmodelleri
P. 7
Üniversitenin uzaktan eğitim faaliyetlerinde DEUZEM, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğünün desteğiyle uzaktan canlı yayın olarak gerçekleştirdiği öğrenci ve eğitmen webinar çalışmaları, YouTube videoları, öğrenci ve eğitmenler için hazırlanan eğitsel dökümanlar, sohbet (chat) desteği ve telefon desteği ile bu sürecin en az kayıpla, başarılı bir şekilde yürütülmesinde önemli bir rol oynamıştır. Üniversite bünyesinde onlineDEU Öğrenme Yönetim Sistemi tüm fakülte ve birimler tarafından kullanılarak uzaktan eğitim faaliyetleri yürütülmüştür. onlineDEU Öğrenme Yönetim Sisteminin kullanımına ilişkin güncel istatistiklere https://deuzem.deu.edu.tr/istatistikler/ bağlantısından ulaşılabilir.Yükseköğretim Kurulu (YÖK) üniversitelerde yüz yüze verilen örgün eğitim ve öğretim faaliyetlerinin en kısa zamanda başlatılabilmesi ve sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için Sağlık Bakanlığı’ndan, üniversitelerde görevli akademik ve idari personellerin öncelikli olarak Covid-19 aşılama programına dâhil edilmesi ile ilgili çalışmalar yapmıştır. Bu kapsamda, üniversite personeli aşılama programına öncelikli olarak dahil edilmiştir. Yüzyüze eğitime geçiş süreci ile ilgili çalışmalar devam ederken, alanyazın pandemi sürecinde zorunlu olarak geçilen uzaktan eğitim faaliyetlerinin, pandemi sonrasında da farklı modellerle (harmanlanmış ve hibrit modeller) geleneksel sınıf ortamlarında yer edineceğini ortaya koymuştur. Teknolojinin geleneksel sınıf ortamlarını pedagojik olarak dönüştürme sürecinde önemli bir rol oynadığı bilinmektedir. Ancak, teknolojinin öğrenme sürecinde bir araç olduğu, yani öğrenmeyi sağlayan temel faktörün kullanılan teknoloji olmadığı bilgisi unutulmamalıdır. Eğitim-öğretim ortamlarında etkili ve başarılı bir teknoloji entegrasyonu ile öğrenme ortamını zenginleştirmek, pedagojik olarak dönüştürmek ve kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmek mümkündür.Yükseköğretimde birçok kurum özellikle eğitim olanaklarını çeşitlendirme sürecinde, çevrimiçi öğrenme ortamlarını aktif olarak kullanmaktadır. Bu ortamlar, özellikle geniş bir kitleye ulaşmada önemli bir rol oynar. Üniversitemizin pandemi sonrasında da öğretim elemanı ve öğrencilerimizin gelişen teknoloji okuryazarlığı bilgisi ile çevrimiçi eğitimden en büyük faydayı sağlaması beklenmektedir. Bu kapsamda, hibrit ya da harmanlanmış öğrenme modelleri ile ilgili hedef kitleye fikir vermesi amacıyla geliştirilen bu çalışmanın, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü 2021-2022 öğretim yılı güz dönemi eğitim-öğretim faaliyetlerinin planlanması ve ders kalitesinin artırılması sürecine katkı sağlamasını umuyorum.Faydalı olması dileğiyle...Prof.Dr. Bahar BARANDEUZEM Müdürüdeuzem.deu.edu.tr