Page 17 - ogrenimmodelleri
P. 17
AVANTAJLAR• Sınıf içi zamanın verimli kullanılmasını sağlar.• Ders uygulamaları ile ilgili, anlamlı öğrenme perfor-mansı artar.• İşbirliği içinde çalışmaya (grup çalışmaları, projeler, ödevlervb.) olanak sağlar.• Öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci arasındaki iletişim ve etkileşim artar.• Öğrencinin öğrenme faaliyetlerinde sorumluluk almasını sağlar.• Derse çeşitli nedenlerle katılamayan öğrenciye, bilgiye istediği zaman istediği yer ve zaman bağımsız erişme imkanı sunar.DEZAVANTAJLAR• Öğrencilerin online derse ait görevleri (videoların izlenmesi, etkinlikle- rin tamamlanması vb.) yapmaması, pratik yüz yüze ders uygulamalarının verimsiz geçmesine neden olabilir.• Bu model, öz-düzenleme becerileri düşük olan öğrencilere uygun değildir.• Ders videolarını ve içerikleri planlamak, hazırlamak öğretim elemanı için zaman alıcı ve zor olabilir.İHTİYAÇLAR• İnternet erişimi olmayan yada yetersiz olan öğrenciler için, gerekli internet altyapısının sağlanması gerekir.• Eğitsel videolar hazırlanırken çeşitli donanım ve yazılım araçları gerekebilir.• Çevrimiçi etkinliklere katılımın öğretim elemanları tarafından takip edilmesi (log kayıtları) gerekir.• Dijital ortamlarda canlı ders, öğrenme kaynakları veya her türlü etkinlikte telif hakkına ve KVKK‘ya dikkat edilmesi gerekir..Derslerinizde Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisini kullanabilirsiniz.Örnek videoyu görmek için, aşağıdaki karekodu okutunuz.deuzem.deu.edu.tr 14