Page 12 - ogrenimmodelleri
P. 12

AMAÇHazırlanan bu çalışmanın amacı, 2021-2022 Akademik yılı Güz döneminde üniversitemiz birimlerinde kolayca uygulanabilecek hibrit ve harmanlanmış öğrenme modellerini tanıtmaktır. Rehberin paylaşılmasındaki amaç, basitçe bir modelin seçilmesi değildir. Bu çalışmayla öğretim elemanına, her ders bağlamında ders içeriğini, öğrenci özelliklerini ve kendi dijital okuryazarlık becerisini dikkate alarak etkili bir teknoloji entegrasyonu gerçekleştirmesi için yol göstermek amaçlanmıştır.Bu amaçla DEUZEM olarak 5 temel model önerisi geliştirilmiş ve modellerin tanım, avantaj ve dezavantajlarına ilişkin bilgiler, ilerleyen bölümlerde sunulmuştur. Örnek uygulamalara ilgili sayfalardaki  karekodlarla ulaşılabilir. Ayrıca, bu rehberi okurken teknolojinin öğrenme sürecinde bir araç olduğu, yani öğrenmeyi sağlayan temel faktörün sadece kullanılan teknoloji olmadığı bilgisi unutulmamalıdır. Öğrenme ortamlarında öğrenciyi özne olarak gören, etkileşim ve motivasyon unsurlarını dikkate alan etkili ve başarılı bir teknoloji entegrasyonu süreci ile öğrenme ortamlarını zenginleştirmek ve öğrenmeyi arttırmak mümkündür.DEUZEM9


































































































   10   11   12   13   14