Bu bölümdeki anket çalışmasında çevrimiçi ders sürecinin değerlendirilmesine yönelik toplam 16 madde yer almaktadır. Her bir maddeyi dikkatlice okuyarak ders sürecinizi en iyi yansıttığını düşündüğünüz seçeneği işaretleyiniz.
Anket içinde kullanılan bazı terimlere ilişkin açıklamalar aşağıda belirtilmiştir.
Buz kırma etkinliği: Ortamı ısındırmak ve katılımcıları ortama adapte etmek amacıyla yapılan etkinliklerdir.
Senkron öğrenme: Öğrencilerin eğitmenle aynı zamanda öğrenme etkinliklerine katıldığı öğrenme şeklidir.
Asenkron öğrenme: Öğrencilerin farklı zamanlarda öğrenme sürecine katıldığı öğrenme şeklidir. Etkileşim: Öğrencinin bir şekilde öğrenme materyaline cevap verebilmesi ve yanıtla ilgili geri bildirim almasıdır.
Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımı: Öğrenme kazanımlarının gerçekleştirilmesi için eğitim-öğretim sürecinde öğrencilerin yaparak ve deneyimleyerek öğrenmesini sağlayan strateji, yöntem ve tekniklerle öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirilmesidir.
Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS): Çevrimiçi bir uzaktan eğitim sisteminin yönetimini, belgelendirme ve raporlaştırma işlemlerini yapan, ders içeriklerinin yayınlanması, ölçme-değerlendirme faaliyetlerinin yürütülmesi, eğitmen ve öğrenciler 3 arasındaki iletişimin sağlanması gibi çeşitli faaliyetleri kolaylaştıran web tabanlı ortamdır. Örneğin; onlineDEU ve onlineTIP Sakai öğrenme yönetim sistemini kullanan bir ÖYS’dir.
1 Dönem başında dersin amacı ve yapısı hakkında öğrencilere yazılı/sözlü olarak bilgi verilmiştir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
2 Eğitmen dönem başında çevrimiçi ders araçlarının (ders içerikleri, kaynaklar, canlı ders, ödevler vb.) nasıl kullanılacağıyla ilgili bilgi vermiştir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
3 Eğitmen dönem başında kendini tanıtmıştır.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
4 Dersin ilk haftasında buz kırma (tanışma) etkinliği yapılmıştır.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
5 Eğitmen, öğrencilerden uymaları beklenen kuralları (intihal, etik kurallar vb.) dönem başında açıkça belirtmiştir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
6 Canlı ders dışında çeşitli asenkron araçlar (forum vb.) ders etkinliği olarak kullanılmıştır.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
7 Eğitmen canlı ders dışında gönderilen mesajlara (Mesajlar, Eposta araçları vb. ile) yanıt vermiştir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
8 Eğitmen dersle ilgili değişiklik durumlarında (saat, ders içeriği vb. değişikliklerde) ders öncesinde ÖYS’deki “Duyurular” aracıyla öğrencilere bilgi vermiştir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
9 Derste alternatif ölçme araçları (ödev, portfolyo, proje, sunum vb.) kullanılmıştır.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
10 Alternatif ölçme araçlarıyla ilgili yönerge ve örnek(ler) sunulmuştur.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
11 Çevrimiçi yapılan testlerde çeşitli soru tipleri (çoktan seçmeli, doğru/yanlış, açık uçlu vb.) kullanılmıştır.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
12 Öğrenci çalışmalarına (ödev, proje, sınav vb.) geribildirim sağlanmıştır.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
13 Ders, öğrenci merkezli olarak etkileşimli şekilde gerçekleştirilmiştir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
14 Derste kullanılan öğrenme materyalleri okunabilirdir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
15 Eğitmen canlı derste iletişim ve etkileşimi desteklemiştir.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum
16 Eğitmen canlı ders sırasında kamerasını açmıştır.
Kesinlikle Katılmıyorum
Katılmıyorum
İki Aradayım
Katılıyorum
Kesinlikle Katılıyorum