DEUZEM ANKET ARACI | 2024


Uzaktan Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesine İlişkin
ÖĞRENCİ Anketi


Değerli öğrencimiz,

Bu çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (DEUZEM) tarafından 2023/2024 Akademik Döneminde uzaktan eğitim yoluyla aldığınız derslerin kalitesini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Anketten elde edilecek yanıtlar, kaliteyi artırmaya yönelik iyileştirme çalışmalarını planlamak amacıyla kullanılacaktır. Bu nedenle, her bir maddeye ilişkin düşüncenizi açık ve dürüst bir şekilde belirtmeniz önemlidir. Anket sorularını yanıtlarken, uzaktan eğitim yoluyla aldığınız
derslerin genelini düşünerek yanıt vermeye çalışınız.
Katkılarınız için çok teşekkür ederiz.
DEUZEM


BÖLÜM 1
DEMOGRAFİK BİLGİLER

1.Fakülte/Yüksekokul/Enstitü*


2.Bölüm/Program Adı (1.Soru Seçimine Bağlı Kategori!)

3.Cinsiyet



4.Yaş




5.Sınıf:

6.Not Ortalamanız(4 lük sisteme göre)

7.Derslere sıklıkla hangi cihaz ile bağlanıyorsunuz?

8.Bağlandığınız cihazda kullandığınız işletim sistemi nedir?

9.Uzaktan yürütülen derslerinize çoğunlukla hangi mekândan katılıyorsunuz?

10.onlineDEU’yu kullanma konusunda kendinizi ne derece yeterli hissediyorsunuz?

11.Uzaktan eğitim yoluyla aldığınız derslerde, eğitmenlerin uzaktan öğretim yeterliliğini genel olarak nasıl buluyorsunuz?

12.Daha önce DEUZEM’den ya da Bilgi İşlem biriminden uzaktan eğitime ilişkin konularda destek aldınız mı? (Yanıtınız Evet bir sonraki soruyu yanıtlayınız.)






13.Aldığınız hizmetin (telefon, e-posta, teknik destek vb.) kalitesini değerlendirecek olsanız, 5 üzerinden kaç puan verirdiniz? (5 en yüksek değer olacak şekilde)




14.Aşağıda uzaktan eğitimle ilgili olan çeşitli faktörleri (ders materyalleri, öğrenci desteği, öğrenme süreci, teknolojik altyapı, vb.) uzaktan eğitimle aldığınız derslerin genelini düşünerek değerlendirir misiniz?


1Öğrenme kaynakları
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
2İdari destek
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
3Teknik destek
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
4Öğrenci merkezli öğrenme
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
5İletişim ve etkileşim
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
6Değerlendirme
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
7Teknolojik altyapının geliştirilmesi ve sürdürülebilirliği
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
8Erişilebilirlik
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde
9Arayüz tasarımı
Zayıf

Beklentimin
Altında

Beklentimi
Karşılıyor

Beklentimin
Üstünde


BÖLÜM 2

ÇEVRİMİÇİ DERS DEĞERLENDİRME

Bu bölümdeki anket çalışmasında çevrimiçi ders sürecinin değerlendirilmesine yönelik toplam 16 madde yer almaktadır. Her bir maddeyi dikkatlice okuyarak ders sürecinizi en iyi yansıttığını düşündüğünüz seçeneği işaretleyiniz.
Anket içinde kullanılan bazı terimlere ilişkin açıklamalar aşağıda belirtilmiştir.

Buz kırma etkinliği: Ortamı ısındırmak ve katılımcıları ortama adapte etmek amacıyla yapılan etkinliklerdir.
Senkron öğrenme: Öğrencilerin eğitmenle aynı zamanda öğrenme etkinliklerine katıldığı öğrenme şeklidir.
Asenkron öğrenme: Öğrencilerin farklı zamanlarda öğrenme sürecine katıldığı öğrenme şeklidir. Etkileşim: Öğrencinin bir şekilde öğrenme materyaline cevap verebilmesi ve yanıtla ilgili geri bildirim almasıdır.
Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımı: Öğrenme kazanımlarının gerçekleştirilmesi için eğitim-öğretim sürecinde öğrencilerin yaparak ve deneyimleyerek öğrenmesini sağlayan strateji, yöntem ve tekniklerle öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirilmesidir.
Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS): Çevrimiçi bir uzaktan eğitim sisteminin yönetimini, belgelendirme ve raporlaştırma işlemlerini yapan, ders içeriklerinin yayınlanması, ölçme-değerlendirme faaliyetlerinin yürütülmesi, eğitmen ve öğrenciler 3 arasındaki iletişimin sağlanması gibi çeşitli faaliyetleri kolaylaştıran web tabanlı ortamdır. Örneğin; onlineDEU ve onlineTIP Sakai öğrenme yönetim sistemini kullanan bir ÖYS’dir.

1Dönem başında dersin amacı ve yapısı hakkında öğrencilere yazılı/sözlü olarak bilgi verilmiştir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
2Eğitmen dönem başında çevrimiçi ders araçlarının (ders içerikleri, kaynaklar, canlı ders, ödevler vb.) nasıl kullanılacağıyla ilgili bilgi vermiştir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
3Eğitmen dönem başında kendini tanıtmıştır.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
4Dersin ilk haftasında buz kırma (tanışma) etkinliği yapılmıştır.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
5Eğitmen, öğrencilerden uymaları beklenen kuralları (intihal, etik kurallar vb.) dönem başında açıkça belirtmiştir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
6Canlı ders dışında çeşitli asenkron araçlar (forum vb.) ders etkinliği olarak kullanılmıştır.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
7Eğitmen canlı ders dışında gönderilen mesajlara (Mesajlar, Eposta araçları vb. ile) yanıt vermiştir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
8Eğitmen dersle ilgili değişiklik durumlarında (saat, ders içeriği vb. değişikliklerde) ders öncesinde ÖYS’deki “Duyurular” aracıyla öğrencilere bilgi vermiştir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
9Derste alternatif ölçme araçları (ödev, portfolyo, proje, sunum vb.) kullanılmıştır.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
10Alternatif ölçme araçlarıyla ilgili yönerge ve örnek(ler) sunulmuştur.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
11Çevrimiçi yapılan testlerde çeşitli soru tipleri (çoktan seçmeli, doğru/yanlış, açık uçlu vb.) kullanılmıştır.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
12Öğrenci çalışmalarına (ödev, proje, sınav vb.) geribildirim sağlanmıştır.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
13Ders, öğrenci merkezli olarak etkileşimli şekilde gerçekleştirilmiştir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
14Derste kullanılan öğrenme materyalleri okunabilirdir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
15Eğitmen canlı derste iletişim ve etkileşimi desteklemiştir.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum
16Eğitmen canlı ders sırasında kamerasını açmıştır.
Kesinlikle
Katılmıyorum

Katılmıyorum

İki
Aradayım

Katılıyorum

Kesinlikle
Katılıyorum