Page 15 - ogretimelemanikilavuzu
P. 15

ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLER İÇİN ERİŞİLEBİLİRLİK UYGULAMALARI
Eğitim ve öğretimde fırsat eşitliği ilkesi kapsamında, özel gereksinimli öğrencilerin ders süreçlerine etkin katılımlarını sağlamak ve bağımsız hareket edebilmelerine yönelik erişilebilirlik olanaklarını arttırmak amacıyla, uzaktan öğretim sürecinden olumsuz etkilenme potansiyeline sahip engel türleri dikkate alınarak uygulamaya yönelik ipuçları oluşturulmuştur. Aşağıda yer alan hususlar çerçevesinde, öğretim elemanlarımızın “uzaktan öğretimde erişilebilirlik uygulamaları”na yönelik farkındalığının sağlanarak sürece destek vermeleri amaçlanmaktadır.
Öğretim Elemanlarının Genel Sorumlulukları
Ø Öğretim elemanı özel gereksinimli öğrencilerin bilgilerini kişisel verilerin korunması ilkesi çerçevesinde muhafaza eder ve her bir başvuru için akademik uyarlamalara yönelik düzenlemeleri gizlilik içerisinde yapar.
ØDers materyallerinin erişilebilir formatlarda sunulması ve akademik uyarlamalar konusunda hazırlık yapar.
Ø Uyarlama mektubunda tanımlanmış olan koşullara uygun olarak ödev ve sınav uygulamaları ile ilgili tedbirleri alır ve uygular.
Ø Sınavların çevrimiçi (online) yapılacağı durumlarda öğrencinin oluşturulan sınavlara erişebilirliğini önceden test eder.




























































































   13   14   15   16   17