DEUZEM ANKET ARACI | 2020


Bu Anket 2020-2021 Güz Döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi öğrencilerinin onlineDEU üzerinden uzaktan eğitimle yürütülen derslerini değerlendirilmesi için hazırlanmıştır. Bu ankete verilen cevaplar, onlineDEU’nun geliştirilmesine yönelik olarak akademik çalışmalar için kullanılacak olup üçüncü kişilerle paylaşılmayacaktır.


* Doldurulması Zorunlu Alanları Göstermektedir.
ANKETE BAŞLA
(ÖĞRENCİ ANKETİ)

KİŞİSEL BİLGİ ALANI

1.Cinsiyet*


2.Yaş*


3.Fakülte/Yüksekokul/Enstitü*


4.Bölüm/Program Adı*(3.Soru Seçimine Bağlı Kategori!)

5.Sınıf


6.Not Ortalaması (3.45 gibi)*


8.Online Eğitime Katıldığınız Şehir*


7.Online Eğitime Katıldığınız Yer*

9.Hangi Cihazdan Derslere Bağlanıyorsunuz?*

10.İşletim Sistemi Olarak Ne Kullanıyorsunuz?*

11.Dersleri Hangi Mekandan Takip Ediyorsunuz?*

12.İnternete Bağlantı Şekliniz Nedir?*

13.Covid-19 Pandemisi Sürecinde Eğitim Tercihiniz Nedir?*

14.Online Eğitimin Hangi Yöntemle Daha Etkili Olabileceğini Düşünüyorsunuz?*

15.Online Eğitimde Dersin Etkili Olabilmesi için Ders Katılımı Tercihiniz Nedir?*


ONLINEDEU DEĞERLENDİRME ALANI

Aşağıdaki Soruları Seçeneklerden Sadece Bir Tanesini Seçerek Cevaplayınız. Maddelerin Derecelendirilmesinde
1-Kesinlikle Katılmıyorum ile 5-Kesinlikle Katılıyorum Arasında Bir Derecelendirme Kullanılmıştır.


16.OnlineDEU'da Karşılaştığım Sorunları Nasıl Çözebileceğimi Biliyorum







17.OnlineDEU Bana Karmaşık Geliyor






18.OnlineDEU'daki iletişim Araçlarını (Sohbet, Mesajlar, Forum) Kullanmak Dersin Duyurularına Daha Kolay Ulaşmamı Sağlıyor.






19.OnlineDEU'daki Takvim Aracı Derslerin Saatini Hatırlamama Yardımcı Oluyor.






20.OnlineDEU'daki Ders İçerikleri ve Kaynaklar Aracının Kullanılması Dersin Etkinliğini Arttırıyor






21.Canlı Dersleri Düzenli Takip Etmek Dersi Daha İyi Anlamamı Sağlıyor.






22.Canlı Derslerin Kayıtlarını Sonradan İzlemek Dersi Pekiştirmemi Sağlıyor.






23.Öğretim Üyesi Tarafından Sunulan Dijital Eğitim Materyalleri İhtiyaçlarımı Karşılıyor.






24.Dersle İlgili Öğretim Üyesi Tarafından Yapılan Bilgilendirmelerin (Duyuru vb) Yeterli Olduğunu Düşünüyorum.







AŞAĞIDAKİ AÇIK UÇLU SORULARI DOLDURUNUZ.

25.OnlineDEU’da Derslerin Verimli Geçmesini Sağlayan Önemli Uygulamalar / Araçlar Sizce Nelerdir?
26.Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Yaşanan Sorunlar Nelerdir? Bu Süreçle İlgili Sizin Önerileriniz Nelerdir?
27.Hangi Konularda Seminer/Eğitim (Webinar) Düzenlenmesini İstersiniz?
28.Görüş ve Önerileriniz Nelerdir?
29.DEÜ Uzaktan Eğitim Sürecini Genel Olarak Değerlendirir misiniz?


UZAKTAN EĞİTİM DEĞERLENDİRME SORULARI

30.Öğretim Elemanı, Dersin Önemli Konularını Açıkça Belirtti.






31.Öğretim elemanı, dersin önemli hedeflerini açıkça belirtti.






32.Öğretim elemanı, dersin öğrenme etkinliklerine nasıl katılmak gerektiği ile ilgili açık yönergeler sağladı.






33.Öğretim Elemanı, Öğrenme Etkinlikleri İçin Önemli Olan Tarihleri/Zaman Dilimlerini Açık Olarak Belirtti.






34.Öğretim Elemanı, Ders Konularındaki Anlaşma ve Anlaşmazlık Alanlarını Belirlemede Yardımcı Olarak Öğrenmeme Yardım Etti.






35.Öğretim Elemanının Ders Konularının Anlaşılmasına Yönelik Olarak Sınıfa Rehberlik Etmesi, Görüşlerimin Netleşmesinde Yardımcı Oldu.






36.Öğretim Elemanı Öğrencilerin Üretken Diyaloglarda Yer Almalarına Ve Katılım Sürecini Devam Ettirmelerine Yardımcı Oldu.






37.Öğretim Elemanı Öğrencilerin Ders İle İlgili Çalışmalara Odaklanmasına Yardımcı Olarak Öğrenmeme Yardım Etti.






38.Öğretim Elemanı Ders İle İlgili Yeni Kavramları Keşfetmeleri İçin Öğrencileri Cesaretlendirdi.






39.Öğretim Elemanının Eylemleri Öğrenciler Arasında Topluluk Hissinin Gelişmesini Destekledi.






40.Öğretim Elemanı Ders İle İlgili Konularda Tartışmaya Odaklanmaya Yardım Ederek Öğrenmeme Yardım Etti.






41.Öğretim Elemanının Verdiği Geribildirim Güçlü Ve Zayıf Yönlerimi Anlamama Yardım Etti.






42.Öğretim Elemanı Zamanında Geribildirim Verdi.






43.Dersteki Diğer Katılımcıları Tanımak, Derse Ait Olduğum Hissi Verdi.






44.Dersteki Bazı Katılımcılar İle İlgili Belirgin İzlenimler Edindim.






45.Çevrimiçi Ya Da Web-Temelli İletişim Sosyal Etkileşim İçin Mükemmel Bir Ortamdır.






46.Çevrimiçi Ortamlar Yoluyla Görüşme Yaparken Kendimi Rahat Hissettim.






47.Ders Tartışmalarına Katılırken Kendimi Rahat Hissettim.






48.Dersteki Diğer Katılımcılar İle Etkileşim Kurarken Kendimi Rahat Hissettim.






49.Dersteki Diğer Katılımcılar İle Aynı Fikirde Olmadığımda Bile Kendimi Güvende Hissetmeye Devam Ettim.






50.Bakış Açımın Dersteki Diğer Katılımcılar Tarafından Kabul Edildiğini Hissettim.






51.Çevrimiçi Tartışmalar İşbirliği Hissi Geliştirmeme Yardımcı Olur.






52.Ortaya Atılan Problemler Ders Konularına Olan İlgimi Arttırdı.






53.Ders Etkinlikleri Merakımı Uyandırdı.






54.Ders İçeriği İle İlgili Soruların Yanıtlarını Bulmak İçin Kendimi Motive Olmuş Hissettim.






55.Derste Ortaya Atılan Problemleri Çözmek İçin Çeşitli Bilgi Kaynaklarından Yararlandım.






56.Beyin Fırtınası Yapmak Ve İlgili Bilgileri Bulmaya Çalışmak İçerik İle İlgili Soruları Çözmeme Yardımcı Oldu.






57.Sınıf Arkadaşlarım İle Ders İçeriğini Tartışmak Farklı Bakış Açılarını Anlamama Yardımcı Olduğundan Faydalıydı.






58.Yeni Bilgilerin Bir Araya Getirilmesi Ders Etkinliklerinde Ortaya Çıkan Soruları Yanıtlamama Yardımcı Oldu.






59.Öğrenme Etkinlikleri Açıklamaları/Çözümleri Oluşturmama Yardımcı Oldu.






60.Dersteki Konu Ve Tartışmalar Üzerine Derinlemesine Düşünme, Sınıftaki Temel Görüşü Anlamama Yardımcı Oldu.






61.Bu Derste Oluşturulan Bilgileri Uygulamak Ve Test Etmek İçin Çeşitli Yollar Tanımlayabilirim.






62.Dersteki Problemlere, Pratikte De Uygulanabilir Çözümler Geliştirdim.






63.Bu Derste Oluşturulan Bilgileri İşimde Ya Da Sınıf Dışı Diğer Etkinliklerde Kullanabilirim.